Noaberproat: met Leon Bouwman van BWH Koeriers.

Wij hebben onze noaber Leon Bouwman deze maand geïnterviewd. Hij vertelt alles over zijn transportbedrijf.

Kun je jezelf even voorstellen?

Mijn naam is Leon Bouwman, ik ben 30 jaar en sinds twee jaar mede-eigenaar van BWH Koeriers. Voordat ik mede-eigenaar werd, was ik al werkzaam bij BWH, voornamelijk op de planning en af en toe als chauffeur.

Je bent eigenaar van BWH Koeriers. Een bijzondere bedrijfsnaam. Hoe ben je op deze naam gekomen en hoe verhoudt de naam zich
met jouw bedrijfsactiviteiten?

BWH staat voor Bouwman Wentink Haaksbergen. Het bedrijf is ooit door mijn vader en Michel Wentink opgericht. Inmiddels heb ik het stokje van Michel overgenomen. De naam is een begrip in de regio, dus we zien geen reden om die te veranderen.

Je wilt een van de bekende gezichten worden in de wereld van koeriersdiensten. Hoe denk je dat te gaan doen en waarom zijn jullie de beste?

Ons doel is om ons te onderscheiden door altijd het hoogste niveau van kwaliteit te leveren. Dit is bij ons de standaard. We kunnen snel schakelen bij complexe transportaanvragen, wat ons een voorsprong geeft ten opzichte van reguliere transporteurs. Sinds 2023 bieden we ook opslagdiensten aan voor onze klanten, zodat we hen nog beter kunnen ondersteunen in het volledige logistieke traject.

Wat vind je het leukste aan je werk en waarom?

Het is ontzettend dankbaar werk, vooral wanneer een klant belt met een probleem en wij snel en daadkrachtig kunnen helpen. Het geeft veel voldoening om klanten te ondersteunen met hun spoedtransporten of logistieke vraagstukken.

Richt jij je specifiek op bepaalde diensten of pakken jullie alles aan wat jullie maar kunnen krijgen?

Wij zijn gespecialiseerd in spoedtransporten, maar we verzorgen ook ‘dedicated’ routes, waarbij we uitsluitend goederen van één klant vervoeren. Dit minimaliseert de kans op fouten en schade. Daarnaast hebben we sinds 2023 een magazijn van 1750 m2 waar we zowel bulkgoederen als pallets en dozen kunnen opslaan.

Elk bedrijf krijgt te maken met verzekeringen. Waarom heb jij destijds gekozen voor Zandstra Financieel Advies?

Via mijn verzekeringsagent, Dick Bouwmeester, ben ik in contact gekomen met Erik Zandstra. We hadden direct een goede klik.

Welke verzekeringen vind jij binnen BWH Koeriers het belangrijkste? En waarom vind je deze verzekeringen belangrijk?

Onze wagenparkverzekering is erg belangrijk, evenals de verzuimverzekering. Dit zijn vaak dure verzekeringen, die we goed in kaart moeten houden. Bij Zandstra houden we jaarlijks een evaluatiegesprek om alle lopende verzekeringen te controleren. Dit geeft ons zekerheid dat alles actueel blijft.

Welke bescheiden rol speelt Zandstra Financieel Advies binnen jouw organisatie?

Zoals eerder vermeld, houden zij toezicht op onze lopende verzekeringen en zorgen ze ervoor dat alles up-to-date blijft.

Waarin zijn jullie gespecialiseerd ?

Wij zijn gespecialiseerd in spoedtransporten en het aanpakken van complexe logistieke uitdagingen. Wat we bijzonder vinden aan ons werk, is dat we benaderd worden door (nieuwe) klanten wanneer hun reguliere vervoerder NEE verkoopt. In veel van deze gevallen kunnen wij de opdracht wél realiseren, vaak binnen strakke deadlines. Dat is iets waar we trots op zijn en wat ons werk zo mooi maakt: het bieden van oplossingen waar anderen vastlopen.

Wat is je meest bijzondere klus die je ooit hebt mogen doen?   

Een van de klussen die me echt is bijgebleven, was een levering aan AquaZoo Leeuwarden. We moesten in de avond een enorme glazen ruit bezorgen voor het ijsberenverblijf. Het bijzondere was dat er geen kraan beschikbaar was om de ruit te lossen. We moesten dus improviseren. Uiteindelijk hebben we via een bevriend bedrijf in de buurt snel een heftruck kunnen regelen. Het was even schakelen, maar het is allemaal goed gekomen, en de ruit stond keurig op zijn plek. Zulke klussen maken het werk juist leuk!

Heb jij een complexe transportvraag, dan ben je bij BWH Koeriers aan het juiste adres! Industriestraat 70A, 7482 EX Haaksbergen

” Wat we bijzonder vinden aan ons werk, is dat we benaderd worden door (nieuwe) klanten wanneer hun reguliere vervoerder NEE verkoopt. In veel van deze gevallen kunnen wij de opdracht wél realiseren, vaak binnen strakke deadlines. ”